Friday, February 26, 2010

Pesanan Khidmat Masyarakat

Alamak....tak di rancang tapi macam bersambung pulak cerita sedih dari kak long punya posting. Layan je la...at least kita boleh sedar diri sikit....jangan dok asyik bersuka ria je kan kan kan. Bak kata pepatah...di kala asyik terbang di awangan ...jangan lupa mendarat di daratan. Nanti sampai ke stesyen ISS terus. (harap harap takde cikgu BM baca posting ni...he he he)

Ada juga pepatah kata...tangan kanan memberi...sabaiknya...tangan kiri pun tak tahu. Maksudnya...tujuan aku buat posting ni bukan nak uar uar kan kat satu dunia ni tentang sekelumit kebaikan yang di buat. Tapi sharing is caring. So let's look from the positive angle. Bukan nak berbangga diri or what not. Cuma nak share sikit info saje in case it benefit sesape je la kan.
Di atas sebab musabab tu la...I will not disclose my fren's name. Kalau dia baca posting ni...harap dia tahu...I am very proud of you.

Sikit punya panjang mukadimah. For quite sometimes aku tak ke area Cheras or tepat lagi...Taman Bukit Cheras. Padahal kat situ la dulu aku melepak beberapa tahun lepas SPM masa kakak aku dan arwah abang ipar aku duduk kat situ. Masa lalu kat area plaza Phoenix tu aku dah start sedih dah sebab teringat posting sad kak long. Teringat arwah abang ipar aku yang banyak berjasa kat aku and he was like my second father. Teringat arwah abah yang selalu belanja aku adik beradik makan steak kat Cozy Corner kat Plaza Phoonix tu dulu (tak leh nak elaborate lebih lebih nanti I go to another world yang penuh Avatar nanti...better cerita benda lain).

Straight to the point...Kenapa aku ke area cheras ni? Actually aku nak tolong kawan aku sampaikan sikit sumbangan peribadi dia ke rumah Anak Anak Yatim. Aku tak pernah pun tahu pasal rumah Anak Anak Yatim ni. Masa kat Setiawangsa yang beli murtabak tu aku nampak peti sumbangan. Ambik nombor yang tertera kat peti tu..and call. Aku nak pass personally and pastikan it is genuine. Walaupun dulu bertahun duduk kat Cheras tu aku tak pernah sampai ke area Taman Jaya ni...boleh tembus sampai ke Balakong. Dulu kan takde kereta...so naik bas sampai Taman Bukit Cheras je la.

Senang je nak cari Rumah Bakti Nur Syaheera ni. Sampai je...aku bagi salam....and nak dekat 10 boys yang tengah bersiap untuk lunch datang salam aku...cium tangan...and boys yang dalam rumah berlari keluar untuk bersalam jugak. Masa tu hanya Tuhan je yang tahu camne perasaan ni. Budak budak yang kenal aku pun tak pernah ghairah nak salam dengan aku tapi sambutan the boys ni buat aku rasa sangat welcome. Terharu Abang Ngah.

Aku quickly pergi ke office dia...and settlekan urusan secepat mungkin. Lepas tu cepat cepat aku beredar. Masa lalu kat tempat the boys tu sedang makan...diorang jemput aku makan sekali. Jauh di sudut hati aku nak lepak lepak berbual dengan diorang tapi sebab rasa sedih...aku just suruh diorang teruskan makan and left. Tempat ni baru je di buka and untuk boys dah penuh. So they can only accept girls je sekarang ni.


Aku ambik gambar ni once sampai kat situ. Kalau sesapa nak tahu lebih lanjut boleh layari www.nursyaheera.com
Hopefully 1 day...kita boleh ramai ramai buat project khas bantu apa apa yang patut untuk diorang ni kan. Kumpul derma ke...barangan makanan ke...and hantar kat diorang. InsyaAllah.

3 comments:

Liz Duan said...

fend i can imagine mcm mana perasaan tgk bdk bdk tu...ingat tak last year pergi buka puasa dgn anak2 yatim...adooi mmg sedih...

hazel said...

t jadikan xtvt ronngeng lak.....

Liz Duan said...

hei "fendi's friend"..so proud of you..semoga Allah memberi keredhaan dan memudahkan segala nya..Amin