Wednesday, August 18, 2010

berpuasa minggu ke-2

dah 3 hari aku balik lambat from opis ...dah lama aku tak berkesempatan menyinggah kat pasar ramadhan ...dahle aku dok terliur tengok gambar nasi kerabu si Fendu ....balik opis pun dah kol 6.30 petang ..sampai2 rumah jer timing cun...terus berbuka ....sib baik mak and bapak aku tahu aku sibuk ...makanan selalu dah menunggu aku kalau akau balik lambat ....sayang parents aku *muahhhh

anyway, tadi aku managed to get away from the office kol 6 ...terus ke pasar ramadhan batu 7 ....my first visit here ..kalau tahun2 lepas tiap2 hari aku ke sini ...tadi kan aku pun sampai agak lambat ..org dah kurang ...food pun dah banyak abis ...i got some kue teow goreng my my berbuka ...

and the rest for dinner with my parents ...


ada pajeri nenas ...fav aku dari dulu ...(Liz - ingat yea bagi aku resipi nanti)


and also pulut panggang and umai ikan tenggiri ...the umai was not fresh ...panggang was nice kata my parents
..but one of the pulut panggang tu hangit on one side ...kah kah kah my dad saw me dok sibuk tangkap gambar, dia pun soh tangkap gambar yang hangit tu jugak!

last but not least ..aku beli begedil ..hehehe ...yummy, walaupun rupa dia hodoh sket!

And i think pas nie pun aku tak akan berkesempatan pi selalu ke pasar nie ...weekend nie aku akan bertapa kat opis ...just to get a report done!  seriously, i need a holidayyyyy

5 comments:

fendifid said...

Bravo la EJin...dok berperang dengan kerja...tidur pun kurang...sempat buat beberapa posting...sib baik kak long ada reason pregnant kan..kalau tak dah kena HAUSSSSS dah...kah kah kah.

My arwah MIL punya pajeri nenas...meletops. This weekend fid kata nak masak pajeri nenas. Yang warna coklat guna kerisik tu. Bukan yang yellow type tu.

Mard said...

dah lama tak makan pajeri nenas... fendi, soh fid krem sket kat aku pas dia masak... ngeeee....

Ejin said...

and another package plak hantar ke Sarawak :-) hehehehe

Liz Duan said...

akak pun nak satu...kite suka sangat pacheri nenas....nak beli lah hari ni

fendifid said...

wahhh ramai peminat pajeri nenas rupanya...tak sangka. Harus aku pinjam DSLR member ambik gambar pajeri nenas meletops Fid masak pastu tepek kat sini untuk korang. he he he