Sunday, August 1, 2010

Scary Movie - Part 2

Fid and I pun ada cerita scary nak di sharekan. Macam kebetulan la pulak...it happened on Friday pukul 3.00am. Masa tu rasa macam mata ni baru je terlelap. Tiba tiba aku macam terdengar bunyi orang nak pecahkan pintu/kunci. Aku tak pasti la pintu rumah aku or pintu rumah orang belakang.

Aku perlahan lahan buka tingkap pastu nampak ada orang tengah cuba buka kunci pintu jiran belakang umah. Aku nampak dia pakai besi panjang dan besi spanar kereta. Aku cepat cepat tutup tingkap and call jiran sebelah umah aku. Tak berjawab. Sume ketiduran. Aku call hp anak anak dia. After 20 minits baru dia call balik and dia kat luar la pulak. Not at home. So I told dia pasal ada orang nak pecah masuk umah jiran. Dia kata akan try contact rumah parents dia tu.

Masa tu dah senyap...agak lama la juga...anak my neighbour call balik kata family dia jenguk takde apa pun...senyap je. Lepas 10 minutes macam tu ada bunyi balik. Masa tu Fid pun dah terjaga sebab dengar suara aku bercakap kat phone. Aku pun bagitahu dia. Memasing panic.

Tiba tiba bunyi tu ada balik. Masa tu aku dengan Fid nekad je la buka tingkap sekali lagi. Pastu nampak macam orang muda dok cuba pecahkan kunci grill. Aku terus jerit.

Bukan jerit terkejut...saje je nak suspence. Aku tegur budak tu..."Dik..takde kunci nak masuk umah ke?" Budak tu rupanya anak jiran aku yang terhilangkan kunci umah dia and so happen parents and adik beradik dia sume balik kampung sampai Ahad. So he had no choice terpaksa pecahkan kunci rumah dia.

Fid siap tanya...nak pinjam tukul ke? Aku pi ambik tukul and spanar hidup terus pi dapur buka pintu belakang hulurkan kat dia. Baru beberapa ketukan je...kayu tukul aku tu patah. Pastu dia guna Spanar hidup...5 minutes trying...tercabut kunci tu. Budak tu jerit punya la kuat..."akhirnya". Misha pun dengar dia jerit. Terus boleh buka pintu grill. Pintu kayu pulak...budak tu sepak je tercabut terus.

Lepas tu kami sambung tidur balik. Punya la samdol...hilang kunci...buat jiran jiran lain panic je.

6 comments:

Ejin said...

eeee ..scary lah! Kalau betul2 pencuri pun senang nak masuk rumah kalau cam tu!

Ejin said...

btw, good job for being a jiran perihatin!

fendifid said...

Memang scary la...macam macam kes sekarang ni...menakutkan. Sebab tu aku tak pernah bercita cita nak beli umah bungalow....unless aku kaya raya boleh upah guard la kan.

Ejin said...

kalau ada guard pun tak menjamin keselamatn jugak fend ...sebab kalau perompak tu nak sebiru daya ...ada guard or no guard tu tak memberi kesan ...

fendifid said...

Tapi kalau ada guard...at least ada la kawalan sikit. Macam kondo...kalau ada guard kan terkawal orang yang keluar masuk.

Liz Duan said...

lawak lah cite kau ni fend