Friday, August 20, 2010

tekanan dah kurang ....

Petang nie baru lega sket ... dah seminggu aku under pressure at work ..kena buat kerja extra ...tekanan tu usah cakap le ...puas kak long ngan abang ngah mendengar rintihan ati aku...mendengar stress aku nie hehehehe ...well, after today's meeting, tekanan yang paling utama dah abis ...sebab now tinggal buat kerja yang satu lagi - yang nie takde pressure sangat sebab aku bukan team leader :-)

since last saturday, aku punya sleeping pattern mmg huru hara ...cuma tido 3-4 hours a night ...ngantok tu usah cakap le ..tapi sebab reputation was on the line, maka terpaksa le terpaksa korbankan my beauty sleep ...the whole week aku terpaksa divide masa kat command centre and my opis, kalau kat opis aku selalu mengurung diri dalam bilik ...masa tu rambut pun dah disimpul serabai jer ...lengan baju dah disinsing hehehe ...kalau kat command centre terpaksa le control ayu ..nanti kak lon marah kalau serabai kah kah kah ...


and ada 2 computer digunakan ...laptop for report ...senang aku nak angkut ke sana sini ...and satu lagi utk browse internet and beremel ngan Fend and kak long :-) baru systematic cara kerja macam nie hahahaha


anyway, pengalaman kerja ngan this projek mengajar aku yang manusia nie macam2 peel ...and that bukan senang nak capai sesuatu if buat kerja sambil lewa ..and yang penting harus ada (1) keyakinan diri utk bekerja ...always cakap "you can do it ..."; and yang ke-2 harus ada kekawan and keluarga yang sentiasa memahami and be there to elevate the stress level ....so, thank you Liz & Fend for being my stress-relieving platform

6 comments:

fendifid said...

Happy dengar your good news...hopefully yang this week pun good result jugak akhirnya.

Liz Duan said...

well done babe! as i said it is expected lah....sebab tak demam kan??? he..he...he...so go for your facial....reward urself....and rambut toncit tu dlm office ok, out from office---please let the hair down....hayun hayun sikit kepala ...lol...

i need to get a hair mask lah...

Ejin said...

hahaha kes demam tu menghantui aku!... thank you! semalam aku tido nyenyak sekali sebab tau today tak perlu buat kerja di opis ..nak shopping ngan my dad today ...

facial - fully booked ...esok kot aku pi.

Ejin said...

of course lah rambut toncit tu just utk dalam bilik ....i really need my hair treatment lah ...lama dah tak pi

fendifid said...

I thought nko kena maraton over the weekend...rupanya sum dah settle ye. Semalam kereta nko ngadu kat aku...tuan dia kembang semangkuk kena puji...terus kereta rasa berat...apakah? lariiiiiiiiiiiiiii

Ejin said...

tak perlu buat sebab part aku basically siap ...cuma nak adjust sket2 jer. and group lain tak siap lagi, so no point aku datang for the bengkel ..so, aku sorang jer selamat ...yang lain tu kena datang ler :-)

kah kah kah mau tak kembang ....plak tu balik beli food banyak2 utk celebrate kat rumah ...3 kali round pasar ramadan ngko!