Monday, August 2, 2010

Kalau tak cari...jumpa sesaja.

Semalam...lepas dah settle rehat and Fid pun dah settle benda yang nak di buat...Ej lak dah settle belajar. Ej dok sibuk ajak pi jalan. Dia nak ke Ikea. Aku roger roger Zamreen..memasing ketiduran. Pastu Mama Reen cakap Ikea ramai orang sebab last day SALE. Mengenangkan Fid yang masih ada sisa sisa batuk dan selesema...malas nak ke tempat yang ramai orang...konon la kan.

Pastu Fid suggested tengok movie. Puas la aku try nak book crite SALT kat Wangsa Walk tapi tak dapat dapat. Then masuk online GSC...dapat book cerita yang Nicholas Cage berlakon tu. Terpaksa la ke Pavilion akhirnya.

Lepas dah collect tiket...aku suggest kat Fid and EJ pi cari baju or kasut raya since tengah Sale kan. Sekali sampai kat tempat ladies shoes. Ambik nko...macam retard 2 beranak ni...aku dah macam sale girl kat situ melayan diorang berdua. Dulu masa pi Sogo and KLCC nak cari kasut tak berjumpa lak yang berkenan...tapi biler tak plan macam ni...easily diorang boleh beli 10 pasang sorang. Tu yang tajuk posting pun macam siut je. GGG

Tapi Fid tak nak beli 10 pasang sebab yang borong sebelum ni pun tak puas pakai lagi katanya. Sib baik dia tak lupa daratan...So dia beli 9 pasang je.

Ok...aku tipu...dia beli 3 je...2 untuk kasut Raya.
Ej pulak dok mencari kasut Pink...tapi takde yang dapat for her size...pastu mostly design orang dewasa. Time movie dah nak start berlari pi tgk movie...lepas tu sambung balik shopping kasut. Perut lapar pun tahan je...shopping punya pasal. Akhirnya Ej jumpa kasut yang dia berkenan but not pink. Tak kisah la tu.


Tu dia...very nice shoes for teenager kan...kejap je dah besar anak dara aku ni. Biler Afi nak pinang ni? Dah ada Merz ke tak? GGG.
Learning from my experience...Ej will wear this shoes sampai karat before dia dapat new shoes. Sebelum tu ada gak kasut pink...Zhang Toi and Bill Keith. Aku pun terkujat...confuse should I allow dia beli ke tak brand tu...tapi in few years time biler EJ masuk sekolah menengah mesti start talking pasal brand sume ni kan biler dok borak dengan kengkawan dia.
Tapi sale kat Parkson ni sangat berbaloi...sebab kasut yang Rm500-1K...banyak yang 70%. Siapkan duit je la. Masa nak bayar one of Fid punya shoes tu...sale girls tu siap bercakap sesama sendiri...cantiknya kasut ni. Kalau Fid tahu orang puji kasut dia...mesti kembang semangkuk.
Lepas dah shopping 2nd round terus kuar dari Pavilion pergi ke Bukut Antarabangsa. Sampai je kat restoran Haji Samrin Low...chinese muslim food. EJ dah bising sebab dia nak pi chillies ke, 4 seasons ke...padahal restoran ni kerusi meja pun biasa biasa je. Ngades.

I went there on Friday dengan member. Sedap...sebab tu bawak Fid and Ej pulak. Jom tengok apa kami order...semua meletops.
Shar Fin soup...kena makan time panas...biler sejuk...jadi cair. Sedap.

Biler tengok food yang sedap sedap depan mata...baru la Ej puas hati walaupun kedai ni tak fancy sangat. Tapi semua meletops...satanem.


Ketam masak sos pedas...tapi tak pedas ti...siap ada roti gulung yang lembut. Gravynya sedap.


My favourite...udang masak Kam Hong. Ada rasa kari...sedap la. Next time Ej nak Ketam pulak masak Kam Hong ni.


Meletops.

Takut takde kuah...order sayur baby kailan ikan masin ni. Ada satu style masak lagi...jenis dry. Aku ordered masa pi dengan kawan. Next time nak order yang tu bagi Fid rasa.
Memang puas hati makan kat sini. Wajib repeat...sebab ada banyak lagi jenis masakan belum di try.
Lepas kenyang terus balik ke umah. Ej terus tidur...fid pulak dok try kasut baru...sekali keluar pulak idea canggih dia. Dia kata it's time to buy new shoe rack sebab kasut takde tempat nak letak. Biler aku pi dapur..buka 1 or the shoe rack tu...dalam tu memang penuh...tapi penuh dengan kotak kosong. Lepas keluarkan kotak...terus banyak space. Melepas Fid nak dapat shoe rack baru...kah kah kah.

8 comments:

Ejin said...

best nyer korang shopping ...kasut EJ tu cantik!!!

fendifid said...

Memang retard kalau pi time sale. Tapi kena hati hati...jangan terambik yang pig skin.

Ejin said...

ketam tu looks yummy ..my aim this weekend - nak carik ketam and as my dad to cook it :-)

by the way, aku jumpa satu acuan roti jala - RM12 - tapi aku tak beli ...masa tu sibuk nak jaga adik yang sibuk berlari2 dalam kedai ...

fendifid said...

mahal la kalau Rm12. Kan your SIL kat KL...suruh dia pi Jusco belakang umah aku ni...RM1.50 je satu.

Nanti tepek gambar ketam ayah nko masak tu kat blog ni.

Aku rasa macam kiter berdua je conquer blog ni. Apa jadi dengan Kak Long and Eat?

Ejin said...

ok...nanti aku ask Jane to get it...

kak long still letih shopping sakan, eat as usual HAUSSSSSS

Liz Duan said...

cantik kasut ej...he..he..he...afi ada citroen ajer ok tak?

fendifid said...

CItroen je ke? Tak merasa la aku nak drive merz...hu hu hu

Ejin said...

kalau bapak misha dapat citreon, aku as mak angkat dapat apa???? Xara Picasso brand new pun ok jugak :-)