Tuesday, August 10, 2010

burnt to the ground

It's midnight now - and i cannot sleep. Baru sampai from opis about an hour ago - sebab ada blok pesyarah kat fakulti aku terbakar....aku dah siap berbaju tido and ready to settle down tengok NCIS tadi when I got the call. My timbalan dekan, who live not far from me call bagitau one of the blocks terbakar - dia kata not sure if my block was affected or not. dia juga kata i should go to check and to inform org lain ...i cuma call my mantan dekan, Bemen and Elena - i assumekan Haslina tau sebab rumah dia dekat ngan kampus ...

my dad insist nak temankan i ...masa tu kan dah gelap etc, i tak tau akan kat sana berapa lama - basically dont know what to expect ...i takut coz i keep some personal documents kat opis including copy of my will, my insurance policy and my sales & purchase agreement for my house ...panik siotttt ...then masa ku on the way to campus my mantan dekan call, said my blok selamat ...legaaaaa ...and terus kurangkan kelajuan memandu ...

sampai2 api mmg dah tak marak ...org pun dah ramai, especially our faculty members ...ada yang bertracksuit ajer ...muka mmg semua rata2 in shock, and the feeling of disbelief ...



gambar2 nie aku ambik from FB kekawan ....i mmg tak ambik gambar coz tak de hati nak ambik gambar ...


the building nie bangunan lama and bangunan kayu ...my blok is not far from this one, alhamdullilah my block selamat ...this building was completely burnt down ...and my colleagues lost loads and loads of their documents, their works, their books ...semua benda yang irreplaceable ...it is actually their life's work jadi abu ...jadi debu ...i cannot imagine how they must be feeling right now ...tapi i am guessing everybody is still in shock ..it is our worst nightmare ...mungkin ada hikmah di sebalik nya ...dan tiada kemalangan jiwa terjadi ...



Note: semua gambar aku ambik from FB friends or friends of a friend ....mintak dihalalkan yea

3 comments:

Liz Duan said...

Ejin...ni betul betul punya fire ni...kesian those yg directly affected ye....baru semalam adib tanya , the tadika buat lawatan to bomba...petang semalam adib tanya, mummy betul ke api kalau kecik jadi kawan dah besar jadi lawan...so i was decribing to him macam mana benda tu jadi in such a way....

fendifid said...

Memang trauma biler semua benda terbakar...ini antara dugaan paling berat. Doa doa di jauh kan dugaan ini kepada kita semua. Aku dah pernah merasa masa umah parents aku terbakar dulu...perit.

Ejin said...

aku pun pernah merasa rumah panjang nenek aku terbakar dulu ...

nie happen semalam ...my colleagues lost all their documents ...