Monday, August 23, 2010

Jalapeno Hot Pepper

Ingat tak hari tu aku ada mentioned pasal solok lada yang power sedap meletops mas Fid belikan aku nasi kerabu. Tadi aku pi Jusco AU2..ada banyak cili tu. Namanya Jalapeno Hot Peppers. Mahal sikit tapi ladanya panjang panjang and gemuk gemuk. Rupanya lada ni la jugak yang di buat jeruk. Kalau kita ordered Nachos mesti ada jalapeno ni. Warnanya hijau muda.
Cuba bandingkan dengan cili hijau tempatan yang berwarna hijau pekat. Cili hijau tempatan ni kalau di buat ulam layan nasi briyani power...Fuhh...terangkat. Ok..tu je nak bagi tahu.


4 comments:

Mard said...

masa kat states aku penah rasa habanero... kus semangat... asap practically kuar dari telinga!!!!

fendifid said...

itu mexican cili yang paling pedas di dunia ke?

hazel said...

cili solok tu ayah nuar ade tanam tau cik pend....t balik raya ni kami bawakkan ye..heheh nak makan solok ke? leh aje ibu lin sediakan..free delivery lg..hehhehe

Mard said...

kata nye cili paling pedas... aku makan sket je.. sebab nak rasa kepedasan nye... tobat dah aku pastu... cukup le cili api...