Friday, August 20, 2010

Project Nasi Arab

Masa on the way to Masjid for Solat jumaat, my fren suggest tapau nasi Arab untuk berbuka. Since hari ni memang takde plan untuk Fid masak, aku ok je dengan idea tu. Kat Cyberjaya ada beberapa kedai makanan arab. Antara yang popular ialah Saba Restoran. Lepas keluar je dari office gigih kami menapak ke kedai arab tu. Sampai je kat sana orang dah ramai. Mostly memang tapau. Ada juga buffet. Rm35 for adult.
Aku punya...lamb kabshah. Lambnya sangat sangat lembut and servingnya banyak. Aku sorang tak habis lamb tu...sebab banyak sangat. Nasinya macam biasa la...sedap dan wangi. Makan macam tu je pun dah sedap.
Roasted chiken untuk Fid dan Ej. Sedap ayam tu...kata Fid.

Samosa ni aku beli kat gerai jual keria yang sedap tu. Aku nak beli keria untuk Fid tapi dah habis...so I bought samosa ni. Sedap.

Ej pulak...kureng dengan kueh mueh...dia tetap dengan cookies. So hari ni dia layan famous amos. Yang ada macadamia nuts tu. Menu kami hari ni very simple tapi tetap memuaskan hati. Tiada pembaziran. Itu yang mustahak. layannn.

6 comments:

Liz Duan said...

aku tak pernah try nasi arab...kat kuantan kedai nasi arab cam tak semegah ajer tak pernah pergi

fendifid said...

Kak Long...for all you know...kat kedai arab kat Kuantan tu ada jual doner kebab yang best bangat. Cuma nko tak pi try je.

Ejin said...

nasi arab tu nampak yummy ...tapi personally lah kan, i still prefer nasi dagang :-(

Ejin said...

perasan tak, this year cam semua kurang membazir ..sebab if not mistaken, last year punya posting semua makanan penuh meja :-)

fendifid said...

Exactly...fid said the same thing last nite...sebab dulu tong sampah yang kenyang.

fendifid said...

Semalam kan dah bagi banyak gambar nasi dagang...patut dah kenyang..GGG