Wednesday, August 18, 2010

Day 3 yang special ...

hari ke-3 berpuasa is always special for me ....sebab aku convert dulu masa 3rd day bulan ramadhan ...Fend yang jadi witness aku masa tu :-)  anyway, last friday aku sempat menyinggah kat pasar ramadan ...balik dah le lambat sebab ada meeting hari tu ...aku pi ke pasar ramadan kat kem tentera ...sebab nyer - kat sini banyak makanan2 semenanjung ada ...coz yang berniaga adalah askar2 and wife askar from semenanjung ...kat sini le akan dapat authentic laksa penang etc etc ...

Aku beli pecal ....sebab masa aku beli tu mmg tahap lapar giler, everything nampak sedap hehehe ..but it was so pedas! tahap gila punya pedas ...seab aku sorang makan, maka tak abis ...and by the time sahur tu its already bau cam basi ...




and i also got some yong tau foo ...i love this one! sedap ...yang nie abis elok jer ...takde pembaziran ...

 (Note: gambar nie semua diambik before berbuka ..sebab lepas berbuka always lupa ambik gambar)

and tauhu sumbat, cicah kuah kacang ...again, tak abis di makan :-(


yang tak best nyer, the following day i.e. last saturday aku suffer from bad stomach cramp ...i am guessing it is from the pecal ....maybe too pedas kot ...

3 comments:

Mard said...

i love pedas food but for ramadhan, i have to kasik kurang pedas... or my tummy will be grumbling like hell...

fendifid said...

Kalau beli from Bazar Ramadan...memang high risk makanan cepat basi esp yang guna kelapa, santan dan yang sewaktu dengannya.

Aku kalau takde food yang pedas...rasa kurang kick

Liz Duan said...

i didnt know abt 3rd day of ramadan...

by the way apa tulisan terselit sebelah gambar tu, ubah sikit tak leh nak baca