Thursday, August 12, 2010

Ramadan hari pertama

Semalam i left office kol 5...pastu sampai kat desa pandan dah start jammed giler. Pastu Jalan Jelatek worst...police ada sampai kol 6 je...lepas tu pandai pandai nko sendiri la nak menempuh traffic jammed tu kan. Pastu aku perasan kat Jusco Keramat tu, jalan depannya di tutup sebab ada bazar ramadhan. Basically pantang ada jalan besar sikit je ada je la bazar ramadan...cuma kecik atau besar je. Pastu biler orang dah start park keta tepi jalan...terus jalan jadi jammed. Sabar sabar...dugaan bulan ramadhan.

Sampai je kat umah...kol 6.30...terus kami bertiga ke Ampang...again menempoh jammed lagi. Aku siap jalan dalam la...pusing sini sana...jalan tak pernah masuk pun aku belasah. Sampai je kat Ampang, just nice untuk waktu berbuka. Makanan memang rezeki rimau la. Cuba tengak gambar blur blur ni...ha ha ha.

Yang paling meletops...rendang daging dan rendang ayam...makan dengan nasi impit dan lemang. Pastu ada kuah kari...satanem. Kueh kueh beraneka tu jadi perhiasan je...sebab memasing including EJ..dok kenyang minum air. Berjenis jenis air. Air soya, cincau, oren, sirap dan nescafe o panas. Aku minum nescafe o panas je. takde la aku nak join ej and the geng minum air berjenis jenis tu...Dah insaf...ha ha ha.

Seronok berbuka ramai ramai...cuma makanan melaut kena la di kurang kan...jangan membazir...hari ni tak tahu la sempat ke tak nak pi bazaar ramadhan yang ada banyak sangat kat area keramat tu. Tu je nak cerita. Camne lak cerita kak long berbuka pose dgn office mate dia kat Singapore tu kan. Layannn

5 comments:

Ejin said...

best nyer ..makanan banyak ....yang wrap up dalam leaves tu otak2 ke??? aku nampak nasi impit ...ngko tak ambik gambar satu persatu untuk tatapan aku!

fendifid said...

camera aku tak canggih la nak ambik sume makanan 1 by 1...takut nanti nko terliur lak...he he he.

nanti lepas lepas ni aku ambik gambar banyak sikit.

yes..otak otak...sedap...60sen satu.

Ejin said...

aiyoooo sedap nyer otak2 ...my fav tu!

Liz Duan said...

Otak otak is angah fave...sedap food kau..my first day buka traumatised

Ejin said...

what happened liz? food tak sedap ke?