Friday, August 20, 2010

Stock makanan ...international flavour

Last saturday, lepas aku ngan my mum visited nenek sedara aku kat hospital, kami stop by at Choice Daily supermarket ... nie one of my fav place sebab jual banyak barang2 makanan seperti yang aku biasa makan masa kat UK ...a bit pricey lah tapi ...


this was my purchase ari tu ....suker sangat sebab jumpa that Jacob's fig roll ....aku punya makanan yang always ada in my cupboard masa aku kerja kat Shrewsbury dulu ...yummy ..beli 2 packet lagi ..and I also bought that orange marmalade ....my fav jam ....strawberry aku suka gak but somehow marmalade nie always reminded my of continental breakfast masa on European hols dulu (sure menanah telinga kak long!) GGG

and the other one yang aku beli is KimChi ...Korean's jeruk sayur ...aku belajar makan nie from my dear friend Chen ...sesuai utk bersahur ...my dad and I mmg suka kimchi ...tu yang aku nak pi Korea...nak merasa the authentic kimchie ....tapi takde geng plak nak teman aku ke Seoul  ....*** hint hint ...hahahaha ...and that tin kat atas tu is my fav air kelapa masa kat newcastle ....org merantau le katakan ...tak jumpa air kelapa fresh...yang dalam tin pun jadi lah heheheheh

4 comments:

fendifid said...

Betul ke nko layan masa kat UK? Semua sound alien to me la.

Liz Duan said...

apo ko bende ni????

Ejin said...

laaa ..korang tak makan ke benda2 nie??? that fig tu terbaik lah ...aku punya office food stock tu. Air kelapa tu aku beli kat chinatown selalu ...and perangai tu terbawak2 sampai sekarang ...

fendifid said...

Tak pernah beli sume tu. Tak tahu pun ada air kelapa dalam tin..ha ha ha