Sunday, August 22, 2010

Kuah Kacang segera.

Pagi tadi selepas sent Ej to tuition class, I went to Pejabat Pos Melawati to collect telekung yang di kirim kat Kak Long masa pi Bandung hari tu. Thank you kak long...cantik telekung tu. Courier sent semalam tapi biler rumah takde orang diorang tinggalkan slip untuk kita collect sendiri kat pejabat pos.

Selepas tu I went to Taman Permata untuk beli groceries kat Giant dan Kuah Kacang segera. Terkejut aku biler masuk kedai tu ada banyaknya kuah kacang yang sudah siap di masak. Ready untuk di pack dan di jual. Tapi macam biasa...gambar blur ...ha ha ha.
Harga kuah kacang ni before Ramadan hari tu Rm14. Tapi la ni dah naik harga jadi RM16
Sebab malas nak masak sendiri...beli aje yang segera. This is the best kuah kacang segera in town. Ejin jangan lupa kirim adik nko beli untuk di bawa balik ke kuching. Kuah kacang segera ni tahan lama. Kalau di simpan dalam peti ais...boleh tahan sampai 6 bulan. Nak prepare senang je...bancung dengan air panas mendidih...tapi fid biasanya dia kacau dengan air panas pastu dia heat up sampai mendidih. Satanemmm. Kalau ada sesapa nak tahu kedai ni sebaris dengan 7 Eleven Taman Permata sebelah Giant. Kedai ni betul betul sebelah kedai perabot. Aku lupa nak snap nama kedai ni.

5 comments:

Liz Duan said...

ada jugak ya

Ejin said...

aku suka kuah kacang kalau makan ngan nasi impit ....but malas buat ...yang segera takde ...aku malas nak pesan kat adik aku sebab dah 2-3 hari nie depa sibuk packing ...ulang alik damansara and stapak ...

SH said...

Ejin..salam. U rasa kalau I pegi kedai tu hari ni ada lagi tak jual kuah kacang tu?

Ejin said...

Salam SH...according to my fren yang buat posting nie, memang akan ada. Sebab memang hari2 ada jual kata nyer. My fren tu selalu beli kat situ.

Nuttilycious Kuah Kacang Segera (Instant Peanut Gravy) said...
This comment has been removed by the author.