Thursday, August 27, 2009

Berbuka dengan family from PD

Semalam Family aku turun from KL. Ajak diorang berbuka kat umah aku. Rupanya gambar sorang pun takde. Aku dok snap gambar makanan je. Really opposite dgn Kak Long punya posting pasal berbuka kat Pekan.

Since fid takde, ada training kat Hartamas, no cooking cooking. Aku tapau je dari Bazar Ramadan. Yang ada masak cuma Spegetti dgn Sardine roll.
Rezeki bulan Ramadan. Mak cik sebelah bagi Asam pedas ikan parang. Adik aku yang mulanya tak nak makan nasi tgk lauk ni terus ambik nasi jugak.
Sardine roll. Menu wajib from Fenfid setiap tahun biler turn kitorang hantar makanan for Moreh kat surau. Turn kitorang first week of Sept. Kira ni Abang Ngah try nak recall la try buat sikit dulu. Korang kalau rasa Sardine Roll abang ngah ni mesti nak lagi. Tak caya? Tanya adik aku berapa banyak dia makan.

Jelly warna warni. Mak cik ni memang jual jelly je. Macam macam ada.

Yang ni Rojak buah yang ntah apa apa. Tak menarik langsung persembahan. Sampai habis makan pun tak berusik. Adik aku yang nak sangat pastu dia kenyang makan Sardine Roll je. Tak caya? Tanya adik aku.

Speggeti.

Sayur Campur.
Eh..macam byk pulak kami masak. Asalnya tak nak masak biler fid takde.

Putu Piring EJ punya. Dia takde Putu Mayam, putu piring pun boleh katanya. Kueh tu anak buah aku yang pilih. Beli sikit je itu pun tak habis.

Keladi tumis air. Beli saje.
Kira ok lah, Menu tak banyak sangat. Tak la sampai membazir. Mana mana tak habis tu tapaukan untuk family aku bawa ke umah adik aku, Ana. Like I said hari tu, the crowd yang buat best berbuka. Kalau menu canggih manggih tapi biler berbuka berdua je ke, sesorang ke mesti makanan sedap pun rasa cam tak sedap.
Biler Eat nak buat posting berbuka ni? Abang Ntah dah Haus...nak pi minum jap. lariiiiii


4 comments:

Liz Duan said...

Engkau blogger tegar tak leh sama kan dgn aku....he..he..he...

Ejin said...

hehehehe eat semalam YM ngan aku...bila aku tanya biler nak buat posting dia kata asyik dok tido aje ...so aku suggest buat posting yang ebrtajuk zzzzzzzzzzzz je lah ...itu pun tak terbuat jugak.

and fend, walau pun ngko minum satu tempayan pun, tetap akan haus ...dah tau sgt perangai akak haus tu!

hazel said...

terliur ler tgk sardin roll tu....

fendifid said...

Hazel...kiter tahu le Nuarlin peminat Sardine no 1. Tapi dah try ke belum masak kat umah lepas ambik short course kat Sentul dulu tu? Apakah? he he he.