Monday, August 17, 2009

Canggung rasanya

Isnin pagi kat office aku ada pot luck. Aku tak tahu nak bawa apa. Biler pikir nak yang senang terus plan masak speggetti bolognese. Dah setahun kot aku tak masak speggetti ni. Canggung rasanya biler dah lama tak masak ni. Malas satu hal. Tapi terpaksa, takkan nak pegi bawak perut je kan.
Bahan bahannya. Lebur sume sekali gus. kan senang masak speggeti ni.
Tapi bagi la daging tu masak dulu sebelum masukkan bahan yang lain.

Siap.


Banyak sangat food. Ketat perut. Pastu order kopi o kat cafeteria. Satanem. Memang kaw kaw kopi tu.

Makan bang jangan segan segan. Layannn.


Ada ubi rebus dgn sambal tumis, roti jala dgn chicken kari, bihun goreng, nasi lemak, pulut kuning dgn rendang, bubur lambuk dan lain lain.

Lepas kerja balik umah, fid panaskan kuah speggeti tu for dinner.

Kat umah makan dengan cheese...lagi mantap rasanya.

6 comments:

Mard said...

this reminds me that i have minced meat kat dalam freezer. nak masak apa ek...

Ejin said...

aku pun dah lama tak makan bolognese ...nak masak le this week....

Liz Duan said...

aku at least 2 minnggu sekali bibik buat utk dinner or breakfast

Liz Duan said...

aku at least 2 minnggu sekali bibik buat utk dinner or breakfast

Ejin said...

tau le bibik masak bolognese tu dua minggu sekali ...tak yah le ngko pun komen dua kali benda yang sama kak long hehehehe

Liz Duan said...

something wrong dgn computer aku ke hapa ye...dok keluar 2 kali...aku enter twice kot...macam lambat kan akak kan pantang slow slow ni....