Sunday, August 9, 2009

Kopitiam Pak Lang

Aku balik PD jap weekend ni. Pagi tadi sempat la pi Pasar dengan kakak, mak aku dan fid. Tu pun pi kol 11.30 pagi. Orang berniaga pun dah ramai tutup. Zas zas zas...kejap je siap. Tak tahan aku nk lama lama. Berlengas kaki aku. Apakah??? Pi Jusco boleh lah lama lama.
Pastu terus pi kopitiam Pak Lang kat pekan PD tu. Kalau nko pi kopitiam kat KL sume mahalkan. Masa nak bayor tu cam tak berbaloi je rasanya kan. Tapi kat kopitiam Pak Lang ni sume harga sangat lah berbaloi. Minuman mostly Seringgit lebih je. Roti bakar yang qualitynya sehebat kopitiam yang popular kat KL ni harga masih dalam sen sen lagi. Less than RM1.

Kami lepak kat luar. Korang tengok atas tu. Macam bangunan dulu dulu. Dengan cermin tingkap yang warna warni.
Bonda tercinta dengan kakak aku.

Pasangan remaja.

Ni la roti bakar yang less than RM1 tu. Fid tak suka kaya. she prefer planta + gula. Tapi kan tengah musim trauma gula ni roti ni pun kurang manis sebab mesti diorang terpaksa kurangkan gula. Kah kah kah.
Kalau aku datang sini aku tak order in term of keping. Aku order 1 buku terus. RM4 sebuku. Kasi bakar pastu baru diorang potong sapu marjerin dan kaya. Dulu masa kecik kecik. almost everyday arwah abah aku beli roti bakar ni. Satanem. Luar garing dalam lembut. Since aku dah belasah nak dekat separuh kena la order lagi sebuku untuk tapau bawa balik.
Pastu aku dengan kakak aku order mee dengan bihun kari. Yang ni special baru RM5.50. Nko tengok bahannya yang banyak itu. Cuba kat KL...kalau macam ni mesti RM10 tak kurang. In term of rasa pada aku so so je.
Air takde gambar. Lupa. My mom order barli, aku dengan fid white coffee, my sister minum jus tembikai. Pastu aku order pulak sour plum jus. Tu yang my sister tanya kitorang ni breakfast ke lunch? Tapi all in all I paid less than RM30. Sangat murah dan berbaloi.

6 comments:

Ejin said...

amboi pasangan remaja tua nie ....tak kuasa aku nak layan!

Liz Duan said...

dulu aku dgn arwah atok pun selalu makan roti bakar macam ni kat tiram..kedai kopi cina but those days and kampung somemore...it was ok...bak kata fend satanem tak jumpe dah sekarang....those are fond memories

fendifid said...

Yang roti arwah abah aku beli tu diorang bakar guna dapur arang. Sangat sangat sedap.

Mard said...

pasangan remaja?
lawak-est
;-p

Liz Duan said...

ni aku tulis comment duan, "si fendi ni kerja makan aje"

fendifid said...

Makan untuk hidup...he he he