Friday, August 21, 2009

Lunch da' bomb before Ramadhan

Lepas puasa nanti aku dah tak dapat selalu nak meronggeng lunch dengan geng lunch aku ni. Kena cari geng lunch baru lak. Sebab office aku bertukar lagi. Tapi company tetap sama. Aku kena kerja kat Cyber dah sekarang. Learn new things. Jarang jarang la dapat email korang nanti. Abang Ngah di jangka sangat sangat bz.

Semalamnya aku ajak diorang gi lunch kat Manhatan Fisherman's kat Alamanda. Geng lunch aku body memasing besar besar tapi sume tak kuat makan. Termasuk lah aku. Apakah? Sebabnya tak habis makanan. Memasing tak larat nak habiskan. Kalau ada Ejin, Fid dengan Eat baru habis kot makanan makanan ni. Lariiiii.
2 orang harapan yang di harapkan untuk makan banyak tapi gagal.
Backup player yang fail jugak. Lepas makan terus pening katanya. Tapi sauce cheese tu licin di sapunya. Mana tak pening. Nescafe takde dalam menu kat sini.

Camne makanan nak habis. Air je dah menyelerakan lagi mengenyangkan.


Kupang in Cheese sauce. Sangat sedap sauce itu. Tapi garlic breadnya tak cukup bakar la. Teringat garlic bread yang terangkat kat VS hari tu.

Abang Ngah punya - cafe latte.

Tengok ni. Ini untuk 2 orang makan katanya dalam Menu. Macam macam ada. Ada fish, prawn, kalamari, oyster, chips and butter rice.

Itu set ke dua. Ada prawn and cheese. Mamat tu tengah bakar the cheesenya.

Beginilah persembahannya. Set ni pun untuk 2 orang katanya dalam menu. So logic la kan order 2 set sebab kami 4 orang.


Terkial kial kitorang nak perabihkan. Memasing dok bagi semangat kat kengkawan suruh tambah lagi dan lagi dan lagi. Akhirnya mamat yang minum air sedap tu surrender dulu. Memasing kata minyak banyak la...muak la...macam macam alasan. Tapi kalau aku paksa sumbat lagi 1 suap je pun sure keluar balik sume nanti.


Tak habis.

Lagi tak habis. Yang fishnya ada lagi separuh. Nasinya banyak sangat kot. Pastu sume goreng goreng. Minyak banyak cepat muak kat tekak. Tu yang tak habis tu. Sebab tu aku ulang balik statement kalau Ejin, Fid dengan Eat ada...pasti habis sume. Lari lagi....lariiii

4 comments:

Liz Duan said...

tak pernah try manhattan ni...sedap nampak nya...kau ni makan bazir sampai gitu sekali....

Ejin said...

aku mmg suka manhattan...tapi statement last ngko tu menyebabkan aku nak balik pinggan kat ngko! byk mane sgt yang aku makan ...heheheh

fendifid said...

kah kah kah...nko kan dok makan free je...ambik gambar terbaru buat posting. ni buat posting pun tak bergambar...apakah???

Ejin said...

malas nak ambik gambor le..kekawan aku kata jakun! yang pasti hidangan hari2 tu jauh lebih happenning dari high tea kak long hehehehe