Saturday, August 22, 2009

Jangan lepas peluang - Part 2

Lepas je breakfast roti sardin (aku tumpang fid punya je) tu aku terus ke PJ, Fid lak pi hantar EJ ke Sekolah Agama. On the way tu member aku roger roger. Rupanya dia pun ada same plan macam aku. Nak pi awal sebab nak singgah makan Lontong kat Pasar Seksyen 14 tu. Orang kata jangan lepaskan peluang. Tambahan pulak dah nak puasa. Since aku sampai awal, aku tolong orderkan. Lama beratur sebab ramai orang. Pastu yang bungkus pulak sampai 20 bungkus, 10 bungkus. Tak reti masak sendiri ke diorang ni kan? Statement tak leh blah. he he he
Abang ngah punya paru, telur dengan sotong. Satanem.
Member punya paru dgn telur. Member aku ni first time makan lontong kat sini. Selalu dok dengar orang cerita je kefamousan dan kesedapan lontong kat sini. Aku beli kat kedai tengah. Member aku makan licin sampai ke titisan terakhir. Pastu agreed yang lontong kat sini sedap. Patut la famous dan ramai orang - statement member aku.

Kat gerai tengah ni ada jual kueh jugak. Tak banyak jenis. Tapi talam ubinya adalah terbaik aku pernah rasa. Lembut sangat sangat. Very moist. Dah rezeki kami...tinggal 2 keping je. Tu pun aku ambik sendiri cepat cepat biler tengok dah tinggal 2 je. Colleague aku from Philipine kalau beli, minimum 5 keping. Aku lah jugak yang introducekan kat dia.
Lepas makan lontong, dah lambat...boss dok sms tanya mana kami. Pastu call lagi. Aku bagi alasan tengah discuss. Memang sambil makan kami buat discussion. Cuma tempat tak sesuai la kan. Semua lontong punya pasal...he he he.

4 comments:

Ejin said...

aku tak makan paru lah ....so, tak nampak menyelerakan bagi aku

Liz Duan said...

woooiiii...lagi sekali warning....aku rasalapar

fendifid said...

tahu...nko tak makan paru...sebab nko favour part lain. lariiii

Ejin said...

hantu ngko!