Saturday, August 29, 2009

Speedometer rosak!


Last sunday, masa aku kuar ke pasar ramadan with my dad, i notice that my speedometer indicated aku going pada kelajuan between 20-40 km/j ...which is mustahil coz masa tu aku siap overtake lorry lagi ...then masa balik plak mula2 it show kelajuan between o-20 km/j ...and dah dekat sampai rumah terus 0 km/j aje ...sah2 le rosak. pernah happen before sebab tu aku tak panik....call Philip, kawan my cousin yang dulu mmg mechanic tapi now kerja kat one of these jabatan kerajaan le...and as expected, cable utk speedometer rosak...

Philip ask my dad to buy spare part (cost rm23 je) and he will fix is on monday ...but so happen, mon tu philip demam, then on tues plak dia ada hal jumpa his father -in-law, rabu plak aku busy yang amat (balik opis kol 7 mlm) ...finally dibaiki last thursday hehehehe...pada masa yang sama i have been driving kereta aku tu jugak, just not knowing berapa kelajuan aku ...seriau le jugak coz knowing aku bawak keta yang tak in perfect condition .....thank god it is fixed now.

3 comments:

fendifid said...

time upgrade keta kot? cam kak long. Mana yek posting keta baru kak long tu?

Eat dah buat kak long haus gak ke? Ke Kak long bua eat haus? lariii

fido said...

ya lorr... kia ktorg pun dah mula tunjuk 'attitude' skrg!! tensen tul ler....

Ejin said...

aku masih setia kat keta tu ..kalau keta tu buat hal lagi, akan di consider le carik pengganti baru hehehehe ....

ntahnyer kak long tu ....aku yang nak tgk keta idaman dia tu