Saturday, August 15, 2009

Combat YO!

Asyik la aku buat posting pasal food je kan. Korang pun dok sibuk nyanyi asyik makan je aku ni. Ni ha aku buat poasting lain pulak pasal PaintBall. Dulu aku aku pi main paintball tapi masa tu fid dah cilok dulu camera so tak dapek nak ambik gambar. Aku Ada la snap beberapa keping guna handphone orang tapi sampai ke sudah bayang gambar tu pun tak nampak.

This time aku ambik banyak banyak gambar biar korang puas hati layan gambar combat. Actually aku takde la join main paintball ni sebab aku kena fetch Ej to Da Vinci. By the time aku sampai pun dah kol 11.45, diorang dah main beberapa game dah.
Tetiba lak ada gambar nasi lemak sotong ni? Apa kena mengena dengan combatkan? Jangan tak tahu since last week member aku dok pesan mintak tolong belikan nasi lemak sotong ni. Wajib Ok never miss setiap kali pi paintball game dia akan pesan. Kali ni siap pesankan untuk kawan dia sekali sebab selalu kena cukai dia makan tak puas katanya. Member aku ni dulu duduk area Keramat ni. Dia la yang recommendkan aku kedai nasi lemak sotong ni. La ni dah duduk kat area Sungai Buloh, sebab tu la kirim kat aku je.
This time diorang main Paintball ni kat Melawati Sport Club. Dulunya tempat ni driving range. La ni dah jadi tempat Paintball lak.

Ni la rupanya senjata yang di gunakan, known as MARKER. Yang ni member aku beli Rm1600 selaras. Minat punya pasal rasa macam Rm16 je kan. Layannn. Kalau tak beli sendiri pun takpe boleh sewa je.

Ni pulak the bullet aka pallet (ejaan tak pasti). Biasanya ambik package sewa marker, tempat main, lunch and pallet sekali.

Ni pulak rupa pallet yang kena pijak. Aku saje je pijak nak bagi korang tengok apa rupa dalamnya. Actually cecair warna je. Tapi kalau kena tang badan. Sakit jugak rasanya.

Siap ada uniform tu. BAD BOYS. Biasanya yang otai dan selalu join main diorang akan beli sendiri marker and uniform ni.

Sebelum masuk medan perang. Bahagi kepada beberapa kumpulan. Sebab kalau terlalu ramai sangat main pun tak best. Macam askar gurka pun ada jugakkan...lariiiii (harap2 kawan aku tak baca blog kita ni...kah kah kah)

bersiap sedia untuk masuk medan perang.

Ini la medan perangnya. Dulu aku main kat sungai buluh dalam hutan betul. Ada anak sungai dan bukit bukau. Lagi syok rasanya. Turun naik bukit bagai dengan menyelinap dalam semak. Lagi adventure. Diorang saje je nak tukar angin tu yang main kat sini pulak.




Sebelum mulakan permainan. Captain bagi arahan dulu.


Ready!! Gaya penunjuk perasaan di jalanan pun ada gak kan...kalau takde tayar buruk dengan tong tong tu. Macam biasa tengok dalam paperkan.

Ambik tempat masing masing seperti arahan captain

Yang kabus tu yang best tu. Cam real je. Aku kat luar rasa cam nak join je main perang.


Goooo!!

Dulu aku main kalau dah dapat spot camni memang tak gerak la...kah kah kah.


Dok refill pallet biler dah habis.

Sume nyorok. Nampak sipi sipi je. Tapi bunyi tembakan. Non stop.



Dia ni anchor. Jaga Markas.




Captain kot dia ni dok arah itu ini kat team dia.
Yang baju kuning tu Marshall. Penyelia permainan. Supaya takde yang menipu ke apa ke. Pastu mengarahkan yang dah kena tembak keluar. Ada games yang once kena tembak terus out. Ada games yang lepas 3 kali kena tembak baru out. Ada pulak yang once kena tembak kena balik ke markas touch pastu boleh sambung balik. Ikut suka la korang nak main yang mana. Sendiri punya rules. Cuma marshal akan pantau beberapa basic rules macam tak leh tembak orang yang dah angkat tangan. Tak leh buka face mask selagi dalam medan perang.
Tapi yang bestnya lepas habis game je, badan berpeluh giler. Pastu kalau dapat tembak orang memang puas hati sangat. Kalau kena tembak lak. Kalau jarak dekat...siap la nko berbintat badan. Bila la aku dapat main lagi. Lepas raya nanti kot. Tengok la camne.

4 comments:

Ejin said...

nampak best ..tapi agak brutal. BOleh tak aku bawak senapang tu masa ngajor????

Liz Duan said...

hooi kau nak tembak sape pulak dlm kelas?????? mat fi dgn angah nak main benda ni , boleh ke bdk2???

Ejin said...

bolehhhhh sangat le si afi and angah main ...tapi kena ditemani oleh ...AKU!!!!!!!

fendifid said...

For kids depends kat centre mana. Some centre, kalau budak boleh main tapi not in the hutan. Ada centre yang besar macam padang futsal for kids. Tapi ada tempat lak just shoot static target for kids. Macam latihan menembak. Kat Sport centre Ukays Perdana ada rasanya.