Saturday, August 29, 2009

Lain dari yang lain.

Semalam on the way from Office, EJ called me. Pastu aku buat buat cakap tak berbuka kat umah tapi berbuka kat kedai. Dia dah merajuk dah sibuk gak suruh aku balik berbuka kat umah. Aku tanya kenapa dia cakap surprise.

Pastu biler sampai je kat umah, senyum lebar dia jerit kat mummy kata aku dah balik. Fid masa tu tengah berperang kat dapur. Kisahnya 2 beranak ni masak lain dari yang lain this time. No rice.
Ej dok gigih prepare salad.
Suruh senyum dia buat memek muka lak.

Taraaaa. Ni lah persembahan berbuka semalam.

Salad and cheese. Wajib kena ada cheese. Nak jaga badan.

Chiken chop and Udang goreng tepung.



Strawberry. Ada lori bawa strawberry terbalik ke? aku tanya sebab banyak. Kat dalam fridge ada lagi this much.

Strawberry and Vanetta Ice cream.

Yang tak di mentioned tu terung goreng dengan tepung. Satanem. Logic la aku gantung kuali sekarang ni. He he he. Kat Kuantan tu biler nak switch chefnya? Lariiii.


Suka la tu dapat makan ice cream and strawberry yang memang favourite dia. Masa ni mesti dia berangan dia Siti Nurhaliza.








3 comments:

fido said...

ishhh... pesal lak abg moncet nk gantung kuali nih??? ayam tu kiter beli ready made jer, salad takat potong2, tepung tempura tue takat bancuh ngn air, ice cream tu potong jer & strawberry tu cuma perlu basuh & serve!!! Jgn beb... jgn.... kang kebuluq hangpa anak beranak kang!! Ahaks3x!!!!

Ejin said...

kah kah kah ....aku tgk posting nie, terus teringin salah ...ptg nie nak buat tuna salad lah ....hehehehe

Liz Duan said...

fend, duan tu mmg hobby in fact kalau ade peluang mahu dia nak tukar kerjaya to become a chef...