Tuesday, April 27, 2010

Khas untuk Kak Long - Liz

Kat posting sebelum sebelum ni saje je kan aku dok nyakat Kak long kata taste music dia ke laut. GGG. Tak sama dengan aku la...pantang ada lagu dia kata sedap...aku saje kata hampas tak sedap. Itu sume propa je sebenarnya. Aku kan suka nyakat adik beradik 30smtg ni. Diorang pun dah masak dengan peel aku ni...but kena la repeat jugakkan statement maut ni...Abang Ngah paling playful and yet paling adroit and dextorous. Lariiiiiiiiks

Tapi ni nak kabor kat sume...actually ada jugak few songs yang kami sama sama boleh layan. Tangkap syahdu pun ada. Pastu ada 2 songs yang aku initially tak tahu...biler cuti, aku travel to Cardiff menjenguk lizdu...Liz dan duan introducekan kat aku...terus cari single lagu lagu ni. Masa kat Uk memang hobby la kan habiskan duit JPA dengan duit mak bapak dok beli cd ke single ke konon buat collection. Sampai la ni ada berabuk dalam laci sume cds and singles tu.

Korang kalau tak biasa dengar lagu lagu ni...sila la layan. Kot kot boleh jatuh cinta dengan lagu lagu ni. Satu lagu tu...kalau berjiwa muda macam aku...sah korang boleh layan. Yang satu lagu lagi...tak kira jiwa muda ke tua ke...sume pasti boleh layan.

Lagu yang hok jiwa muda...It's All Right by East 17.



Lagu ni kan...sampai ke hari ni aku layan esp biler drive long journey. Menangkap jiwa remaja dalam diri. Buat aku bersemangat dengan lyrics yang membina. Rasa muda remaja. Sila la muntah....he he he.


Yang ni pulak...dah jadi all time favourite biler nak tangkap feeling. Biler roh jiwang karat mari kan...boleh la layan lagu ni. Dengan tak di jemput...segala kenangan pahit manis di perantauan akan ter flash satu satu...biler layan lagu ni kan...automatically...I'm homesick. Very very homesick. No word can describe the feeling.

For whom the bell tolls- Bee Gees.



To liz and duan..thank you for sharing these songs with me. I treasure all the great moments masa kiter ronggeng kat Cardiff, Kent, London and UK Tour. Korang pun homesick jugak kan...saje je maintain macho buat buat diam.

And I hutang this lyrics to Kak Long...dah berapa tahun da...kak long mintak lyrics lagu ni. Nah...layan and enjoy.

Sacrifice - Elton John

It's a human sign
When things go wrong
When the scent of her lingers
And temptation's strong
Into the boundary
Of each married man
Sweet deceit comes calling
And negativity lands
Cold cold heart
Hard done by you
Some things look better baby
Just passing through
And it's no sacrifice
Just a simple wordIt's two hearts living
In two separate worlds
But it's no sacrifice
No sacrifice
It's no sacrifice at all
Mutual misunderstanding
After the fact
Sensitivity builds a prison
In the final act
We lose direction
No stone unturned
No tears to damn you
When jealousy burns

8 comments:

Ejin said...

hehehehe yes, aku pun tahu about East 17 from Kak Long. Masa tu aku ke Cardiff - always dengar lagu East 17 ...aku lupa tajuk nyer! Masa tu it was the Xmas number 1 at Top of The Pop!

Ejin said...

loves Elton John's Sacrifice too!

Liz Duan said...

Fend...thank you ...kau bagi aku tangkap syahdu di pagi yg mulia....waaaahahahhahahha...

By the way, East 17 betul dengar dari our album NOW ++ kot tapi kau yg gemar sgt ...jiwa remaja aku pun tak leh sgt lagu tuh!

For whom the bell tolls - itu mmg ngam ngam soii siap aku hantar a copy to my mom tak silap....mak aku dia hard fan Bee Gees

Sacrifice...kau ada tulis utk aku atas kertas warna kuning...nak gila menyanyi lagu tu....sekarang tgk Sir elton....cam seram ajer....LOL..

Duan pasti senyum senget baca posting kau ni.....kalau kau posting pasal food dia tak daya nak baca berat perut dia kata LOL

Liz Duan said...

MAsa lagu East 17 tu kau dok layan Zulimah sekali kan???
Alright ...alright...everything's gonna be alright...LOL

fendifid said...

Ye ke It's All right number 1? I thought paling highest lagu tu dapat no 3. Yang no 1 tu is another song by them Around the World or something...ha ha ha. Bersungguh nak ingat balik zaman happenings tu.

GGG...mula la Kak Long tangkap syahdu di angin lalu. Nko homesick ehh liz? LOL. Aku tak ingat la dah bagi lirik tu kat nko. Layannn.

Ejin said...

bukan lagu nie yang No. 1 ...lagu lain ....sampai panjang berjela komen Liz - sungguh syadu le tu GGG

fendifid said...

Kalau Liz ofis dia kat KL...maunya dia panggil aku pi ofis dia makan free..Apakah? (harap harap kak long dapat tangkap maksud tersirat...ha ha ha)

Liz Duan said...

mmg sayu hati LOL