Friday, April 2, 2010

Lunch and Late dinner

Yesterday after meeting, I called few frens ajak lunch sama tapi memasing ada hal...then I called my ex colleague. Aku cepat 10 saat je...dia pun dah about to go out dah masa tu.
Ni la...ex colleague aku...Koon...a very tough person, wife and a mother. Pernah few years back, she had some complication incidents yang nyaris boleh meragut nyawa and lost her baby yang dia pregnantkan for 9 months...the words yang dia cakap kat aku masa aku melawat dia kat hospital..."I consder myself lucky!".
We went to San Francisco Steakhouse. Aku nak try lunch set promo. Tapi soup ni kena tambah RM3.50. Ok la...sedap soup nya...potato soup and fer other stuffs.

Foreigners ramai giler...and diorang sumer sit bawah shade yang boleh rasa bahang matahari sikit sikit. Yang malaysian sume cari bawah kipas. Kalau ada aircond pi cari bilik aircond dulu.


Koon had grilled fish. Plain...takde sauce. Kalau ada white sauce mesti sedap bangat sebab the fish tu sedap.


Mine ...grilled lamb. Very tender...worth for the money. Memang berbaloi la...makan lunch promo ni...sebab harganya plus free flow drinks cuma RM14.90.
Yang seketul fish tu...koon shared some of hers bagi kat aku...dia kata aku dah slim...kena makan banyak protein balik. Apakah?

Malam tadi pulak...we had kenduri ice cream. Then memasing tak berapa lapar sangat dah. Lepas pi kedai buku...Fid and EJ dok nyanyi nak Char K T kat Malee's corner. Ej dok buat memek muka sebab ada kerang...dia tak suka kerang. Jenuh kena pilih kerang pass kat mummy dia.




Dulu kata dah muak...tapi semalam berselera je Fid and Ej makan.

Udang Banjir.
Aku tak makan...sebab tak berapa berselera. On the way balik...singgah drive thru Mc D beli double cheese burger...baru berselera makan.

8 comments:

Liz Duan said...

mula mukadimah tu ingat kan kawan ejin..sekali tgk awat pulak ada si ej ni..tengok tengok mr fend punya posting...
love kuey teow kerang fend...bila kau nak belanja aku situ:))))

Ejin said...

hahahaha another one yang makan McD jugak!!! Aku kan pi lunch kat McD semalam, and guess what, nie baru balik from McD jugak ....tadi bawak Al brunch kat sana - and aku tumpang sekaki ...dapat double cheeseburger like yesterday!!!

Liz Duan said...

wooiiii two days in a row...melampau batasan tau!

Ejin said...

hahahaha kak long jeles sebab dia takde geng nak pi McD!!!!

fendifid said...

biler nko mai kl...roger roger...satu family nko aku bawak makan CK teow ni.

fendifid said...

Ejin..nko dok makan cheese burger aje...jgn nko pun kembang...terus jadi double trouble...larikkkkks

Liz Duan said...

Tu aku suh cubit sikit tgk berapa inches;)

Ejin said...

aku tak peduli ...korang nak kata apa, kata lah ...kah kah kah ...today aku nak makan swet & sour fish plak ...dah request kat my mum tadi