Saturday, April 17, 2010

New Toy

Today, I was at the PC Fair...or they have new name for the Fair now...apa entah...tak ingat. Cannot name it PC fair dah...sebab ada banyak garmin, lcd/led television, speakers dan many more stuff other than computers. Punya la ramai orang...and promoters lagi ramai compared to pengunjung. Apakah?
Yang lawak tu...masa aku dengan kawan aku kat hall 3...we thought sampai situ je persembahannya...so borong la sume barang kat hall 3. Lepas tu masa nak cari counter untuk lucky draw baru perasan ada lagi hall 4 and hall 5. Tapi masa tu...dok tarik kotak besar guna trolley free gift...dok laga laga dengan orang...dengan promoters...akhirnya we decided not to look see look see hall 4 and 5...terus cari je counter free gift dan lucky draw..pastu terus balik.
Macam macam cara diorang mempromosikan barangan...ada robot ni untuk promotion...tapi biler aku nak snap photo...asyik la dia dok berdiri belakang ah moi ah moi promoters tu...so korang layan je la gambar kepala robot ni.
Aku tolong Fid beli satu PC untuk sekolah dia. Pastu aku beli satu toy baru for three of us...walaupun aku rasa aku je yang akan guna toy ni.
Member aku dok kata printer nowadays dah murah and very advance with all sort of features like photocopy, scan, print photo besides printing document yang kiter selalu buat tu kan. And EJ pun selalu dok suruh aku suft internet cari gambar itu ini for her homework...susah tak leh nak print terus. Now...selesai masalah tu.
Lepas dah install sume...aku try to print photo. Punyala berkurun gambar gambar bersepah dalam Laptop tak di print print...akhirnya...aku dapat print beberapa keping gambar masa kat Hong Kong. As of writing this entry...both Fid and EJ have not seen the photo yet...would be a surprise to them tomorrow morning.

Very easy to use...the software is very user friendly. Just on the application...choose the photo...choose the paper size...then print. Siap.


To print beberapa keping ok la kot...tapi kalau nak print beratus ratus gambar HK tu...baik ke kodaks shop je...rasanya. Cheaper kot.

Ok la...presentationnya...tak mengecewakan.

Kena find one day to go through all the photos and hantar printing...kalau laptop ni nak buat hal...habis gone sumer kenangan terindah beronggeng. Tak sabar nak tengok gambar kak long and family beronggeng...July nanti.

3 comments:

Eat said...

Fendu, nanti aku email kan file gambar2 aku, tlg print kan guna the new toy k? hehehe

fendifid said...

Boleh eat...mail sekali photo print paper...kalau tak...guna A4 paper je la...ha ha ha.

Liz Duan said...

nice....menariks jugak tu :)