Wednesday, April 21, 2010

Lambaian kampung halaman ...

Tadi aku attend meeting dari pagi sampai ke petang...as usual lah masa meeting tu fikiran melayang2 ...then ada plak my fren tanya plan cuti ke UK this autumn jadi ke idak ....dia tahu aku nie kaki travel...ish ish ish sedih tau ....sebab terus teringat plan aku yang tak jadi tu ...nak buat camne ...MAHAL ....tapi bos aku dok citer le tadi, exchange rate dah down ...bla bla bla and his wife akan ke UK in July ...emmm tak leh jadi nie ...so balik opis, pi browse gambar2 kenangan lama aku kat UK dulu (penyudah nyer!) ....saw these photos ...



and terkenang le kampung halaman ku yang nun jauh di sana ....so, i am setting a goal ...i will go there again dalam masa 3 years nie ...kena set goal, takut tak kesampaian ....hebat tak planner punya perancangan???

sementara tu, kita tatap ajer lah gambar2 nie ....





I love the flowers kat sana ...my fav are daffodils and tiger lillies ...tapi carik punya carik, still tak jumpa dalam folder gambar aku nie ...kena balik sana lagi kot utk ambik gambar daffodils tu! hehehehe

8 comments:

Liz Duan said...

cantik nyer...i have daisies artificial dulu kat bilik...the first few things i bought in the UK..sekarang entah mana--love daisies....and the last gambar tu english roses kan...love them--segar ajer kan...

fendifid said...

oh kampung halaman ku jua...Apakah?
Tahun depan la plan pi sana...3 years? bukan ke nko akan kat benua lain nanti masa tu?

Ejin said...

kalau kat benua lain pun boleh gak pi balik kampung ...kan? ntah2 lagi murah!

fendifid said...

Kat Kampung Cardiff...LizDu bawa aku pi taman ada banyak roses yang cun dan besar besar...tour Cardiff masa tu. Seronoknya kalau dapat ulang balik kenangan tu...ronda ronda lawat Pekan Cardiff...till today...aku still rasa warga Cardiff romantikus sangat sangat.

Liz Duan said...

ada ke aku bawa kau gi taman??
tapi aku ada gambar kat atman yg aku suka sgt...nanti aku cari tapi aku pakai short lah...

Ejin said...

masa aku pi Kampung Cardiff tu, Liz bawak pi tengok Castle ..lagipun masa tu winter, so bunga mmg takde! Lain le mcm ngko, Cardiff tu dah mcm kampung ngko sendiri kan ...

fendifid said...

Masa ronda ronda tu...lalau la kat taman kecik ada banyak roses.

Aku kan saban tahun ke Cardiff...kena la...buat spot check. Amanah dari Uncle Ngasri dan Auntie Bibah....lariksss

Ejin said...

GGG aku baca ...hehehehe ...yes, berita faham :-)