Tuesday, April 27, 2010

Sketsa - Pening Senoneng


Pada suatu masa suatu saat dan suatu ketika. Ada la 3 orang sahabat ni buat lawak antarabangsa. A membantu mencarikan resepi Pau untuk B. C terinvolve dalam drama sebabak ni secara tidak sengaja je. Aku pun tak tau apa fungsi C dalam ini cerita.

A pun forward kan la Resepi Kueh Pau kepada B. Lebih kurng macam ni la bahan bahannya.

1 peket mauripan
2 cawan air suam
sedikit garam/gula dan minyak
5 cawan tepung gandum

Lepas tu B mula berkata kata.

B : mauripan tu apa???
A : Ibu roti la...jenis biji biji jual dalam bentuk packet...paling mudah dan segera
C : Aku pun tak pernah dengar
B : eeekkk tak pernah dengar pun ...is is the same as yeast???
A : Ye la...benda ni yeast la...mauripan is the brand. GGG
B : ibu roti ibu roti ,,,mana aku tau roti pun ada ibu
A : Nko pernah ke buat apa apa guna ibu roti??? LOL
Kalau pi kedai runcit...dia jual dalam bentuk packet kecik kecik...RM1 kot satu
C : Tak pernah sumur hidup! - (Tak tau apsal dia masuk dalam ini cerita??)
B : saya tidak pernah buat pau kat Malaysia ...sebab pau senang didapati di malaysia (baca macam budak darjah 1 membuat bacaan beramai2)
A : Yang nko kata pernah buat tapi keras tu?
B : aku buat masa kat XXXXXX ......aku guna yeast!

APAKAH? Boleh pening senoneng dibuatnya.

2 comments:

Ejin said...

kah kah kah best nyer sketsa nie!!! Siapa A, B, & C ni??? GGG

Liz Duan said...

mengaruts sut!