Saturday, April 17, 2010

Top list interest....makan and food.

If for kak long...entry pasal food consider selingan...for me...it is top in the list. ha ha ha. Nak buat camne kan...memang selalu spent so much time makan makan dan makan lagi.

Tengah hari tadi...went to San Francisco Steakhouse...nak layan lagi promo set lunchnya. I wanted to order grilled chicken leg...tapi habis la pulak...malas nak makan lamb...sebab dah pernah try hari tu...I changed to Lasagne.

Conclusionnya : Lasagne aku masak hari tu sedap lagi. Sendiri puji diri sendiri.


My fren ordered lamb stew ni...yang aku pernah ordered dulu...so so je...he said...but worth for the money. To me...kalau sos dia pedas sikit...memang meletops.


Paginya pulak...aku memang dah janji nak bawak kawan aku breakfast kat satu kedai ni kat Kampung baru...nasi lemak makan dengan ayam smasak sambal...meletops. Sekali...itu kedai tutup daaa.. Terus aku drive ke satu kedai ni depan bangunan DBKL yang aku tak pernah try tapi setiap kali lalu...kedai ni penuh dengan pelanggan. Masalahnya nak park keta kat tepi jalan...ada line kuning...risky la sikit...tak pasal pasal kena saman nanti.


Aku dengan tamaknya ambik sambal banyak...pastu pedas...tak habis pun sambal tu. Tapi yang lain lain licin.

Yang tragisnya ...ayat tak leh blah...tragis la konon.
Masa aku nak cakap something...my fren said it dulu...and we shared the same thoughts....Nasi lemak kat area Kampung Baru ni...sambalnya rasa almost the same. Camne la diorang masak sambal sampai rasa almost the same kan...tapi itu la hakikatnya. Tragis ke tak tragis korang rasa? Tapi sume sedap sedap lak tu.

I wanted to tell my fren kedai yang tutup tu...sambalnya almost the same dgn kedai ni but my fren said it first comparing to another stall yang we went sebelum ni. Boleh bikin lagu macam Anita Sarawak..."tragedi nasi lemak".

Semalam pulak..dah bosan dok tengok member aku makan nasi arab saban hari..aku yang bosan tengok tapi member aku tak bosan bosan layan nasi arab setiap hari.
aku ajak member lunch kat pizza...dapat la merasa pan pizza cheese lava. Punya la mewah cheesenya...tapi aku suka...sedap. Korang dah try ke belum? Jangan ketinggalan boat...nanti promosi tu habis lak. Layannn.
Dah lama aku dok tunggu Jusco Setiawangsa jual durian..macam sebelum sebelum ni...tapi takde. Durian kat situ selalunya elok elok and puas hati la. Nak beli kat tepi jalan...bosan asyik la kena tipu. Fed up di buatnya. Fid ada mention hari tu nak makan durian...masa pi pasar malam kat Jelatek ada beberapa orang jual durian. Rm8 sekilo. Aku gamble je la beli...pilih satu yang jenis bulat...satu jenis lonjong...both pun elok...sedap terbaik punya.
Biler tengok gambar durian yang satanem ni..terus teringin nak makan roti jala dengan kuah durian. Nak order roti jala kena 1 kilo...tak leh nak order sikit sikit. Kena pulak tengok biler Fid free untuk masak kuah durian tu...kan kan kan. Tengok la next week...kalau ada rezeki. Sapa nak makan roti jala??? Boleh roger roger Ejin...dia nak buat roti jala katanya. Tunggu la seminggu dua lagi...biler Ejin tepek photo roti jala dia kat sini. Tungguuu.

3 comments:

Ejin said...

nak buat roti jala camne...acuan tak jumpa lagi ....lagipun semangat nak buat tu dah ilang ....GGG

Liz Duan said...

penat org fwd segala recipe....aku suka jugak roti jala and kuah durian...sedap weeeiiii

Ejin said...

aku suka roti jala with kuah kari ...nanti2 le aku buat ...kena cari acuan dulu!